Sponsor oficial al
Visul capitalei Olteniei de a se lega de București cu un drum de mare viteză a rămas la stadiul de vis psihedelic și agitat. În graba de dinainte de alegeri, Craiovei i-au lipsit câțiva kilometrii pentru a se vedea legată definitiv de capitală. Atât s-a putut. Așa a fost să fie sau „ghinion” cum ar spune neamțul care nu se dă plecat de la Cotroceni.
A fost o conjunctură nefavorabilă. Același Dorel Umbrărescu trebuia să termine ultimii 12 kilometri de drum expres din Oltenia și, tot el, trebuia să finalizeze autostrada care lega Buzăul premierului de București. Cumva, a ales să „calce accelerația” pe Autostrada Moldovei pentru că acela este și drumul care-l duce chiar pe el acasă după ce trece pe lângă covrigăria lui Ciolacu cel tatuat.
Oricum, Oltenia este campioană la afaceri proaste. Craiova a dat mulți miniștrii și secretari de stat pe la transporturi și a avut o mulțime de oportunități care, de fiecare dată, s-au spulberat în noianul de manevre politice care au distrus România.
Videanu a insistat așa de tare să tragă autostrada pe la Alexandria încât autostrada s-a pierdut în haosul post-revoluționar, iar Berceanu nu a avut ce să facă și s-a mulțumit să ajungă acasă pe drumurile prost asfaltate. Rând pe rând, miniștrii și secretari de stat au încercat cu timiditatea dată de complexul provincial să tragă un drum spre orașul în care se întorceau la final de săptămână să numere milioanele încasate din politică. Niciunul nu a reușit.
Acum, o aruncătură de băț de autostradă în prag de criză ne sperie ca un coșmar repetitiv . La cum o să lovească foamea în acest an, este posibil să rămânem în acest stadiu multă vreme, iar visul de a ajunge la București în două ore să fie unul de lungă durată ca un somn agitat pe care l-am experimentat mulți ani.
Problemele de la buget și mult anunțata criză ar putea să întârzie la infinit și nici prin ministerul transporturilor nu sunt prea mulți olteni care să militeze pentru finalizarea autostrăzii. Cu toate astea, paradoxul ar putea să vină din altă parte. Poate că Oltenia s-a orientat prost. Poate că un ministru al transporturilor nu are putea să determine lucrurile să se miște în sensul dorit și poate că Craiova nu a avut autostradă atunci când a avut ministru de resort, dar va avea una atunci când a ales să trimită la București un ministru al justiției.
Poate că funcționarii de la transporturi au făcut nazuri atunci când au fost mânați de la spate chiar de șeful lor. Ar putea să se miște mai repede atunci când „rugămintea” vine chiar de la șeful procurorilor de la DNA. Oricum ar fi, până când nu se taie panglica nu cred nicio promisiune.
Distribuie articolul:
Gata, avem președinte
7 Ianuarie 2025Alte articole
Concurs de drifturi pe Drumul Expres 12. Zeci de mașini au fost găsite la fața locului de polițiști
- de editie.ro
- 29 Decembrie 2024
Meijer, eroul Științei de ziua națională a României. Concordia-FCU, scor 0-2
- de Dan Bratu
- 1 Decembrie 2024
GALERIE FOTO. FCU-Chindia, play-out Superliga, etapa 6, 28 aprilie 2023
- de Cătălin Ciupureanu
- 22 Septembrie 2024
CRAIOVIȚA PARADISE - CRAIOVA, dezvoltare urbanistică fără precedent
- de Advertorial
- 3 Decembrie 2019
Craiova va găzdui, în premieră, un meci de Cupa Davis
- de Octavia Hantea
- 28 August 2024
Bălan, selectat în echipa etapei
- de editie.ro
- 26 Octombrie 2021
#SărbătorileAuGust. Bulgărași de zăpadă
- de Ionescu Roxana
- 11 Decembrie 2020