Sponsor oficial al
Anul trecut, peste 4.200 de români au depus plângeri cu privire la problemele întâmpinate în utilizarea serviciilor de telecomunicații, poștale și digitale.
Potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), cele mai multe reclamații au vizat portabilitatea numerelor de telefon, încetarea contractelor, facturarea incorectă și probleme legate de livrarea coletelor.
În sectorul telecomunicațiilor, nemulțumirile au fost generate în principal de dificultățile întâmpinate de utilizatori la trecerea de la un operator la altul, proces care nu a fost mereu gestionat corespunzător. Mulți utilizatori s-au confruntat cu probleme la încetarea contractelor sau au fost nemulțumiți de modificările unilaterale ale acestora. Lipsa semnalului în anumite zone și facturarea incorectă au fost, de asemenea, subiecte frecvent semnalate. În ceea ce privește operatorii de telefonie mobilă, Vodafone România a fost cel mai reclamat, urmat de Orange și Digi.
Și serviciile poștale au înregistrat un număr considerabil de reclamații, în creștere față de anul precedent. Tot mai mulți români aleg să facă achiziții online, iar acest lucru a dus la o creștere a problemelor legate de livrări. Cele mai frecvente situații raportate au fost întârzierile, nelivrarea coletelor, deteriorarea acestora sau chiar pierderea ori furtul trimiterilor poștale. Printre companiile de curierat cele mai reclamate s-au numărat Fan Courier și Cargus, urmate de DPD și Sameday.
În paralel, ANCOM a primit și aproape 80 de sesizări referitoare la serviciile digitale, dintre care majoritatea au vizat conținut ilegal online și posibile încălcări ale regulamentului european în acest domeniu.
Pentru utilizatorii care întâmpină probleme, soluțiile diferă în funcție de tipul serviciului afectat. ANCOM poate interveni în cazul portabilității numerelor și al problemelor contractuale ce țin de respectarea legislației din domeniu. Dacă însă furnizorii de telecomunicații nu respectă contractele semnate cu utilizatorii, aceștia trebuie să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau să urmeze calea instanței de judecată. În cazul serviciilor poștale, primul pas este depunerea unei reclamații la firma de curierat, iar dacă problema nu este rezolvată în trei luni, utilizatorii pot solicita sprijinul ANCOM.
Distribuie articolul:
Alte articole
Meijer, eroul Științei de ziua națională a României. Concordia-FCU, scor 0-2
- de Dan Bratu
- 1 Decembrie 2024
Călătorește în SUA fără viză: ce este Programul Visa Waiver și autorizația ESTA
- de Florin Bâcu
- 11 Ianuarie 2025
Oltenia fără PET-CT. Cum îi afectează lipsa unui aparat vital pe pacienții cu cancer
- de Octavia Hantea
- 24 Ianuarie 2025
Concurs de drifturi pe Drumul Expres 12. Zeci de mașini au fost găsite la fața locului de polițiști
- de editie.ro
- 29 Decembrie 2024
MEHEDINȚI: Patru persoane rănite în accident la Butoiești
- de Octavia Hantea
- 27 Ianuarie 2025