Anul XII, nr. 4080
Luni, 13 iulie 2015
Imaginea Craiovei conturată prin intermediul unei pagini online
Georgiana Roxana LEANA ,18 februarie 2014,00:09 nr. afisari:3918

Având în vedere că site-urile de socializare au priză la public, mai mulţi tineri au avut o idee prin care au construit în mediul online o pagină dedicată oraşului Craiova. Ideea aceasta a avut-o Gheorghe Cloţă, un tânăr geograf, a vrut să evidenţieze mai mult Craiova şi totodată să dea o formă aparte oraşului, când auzi de Craiova să te poţi lega de ceva reprezentativ ce aparţine locului, să personalizezi oraşul.  A fost o sclipire de moment a tânărului geograf ce a dorit, acum un an şi jumătate, să schimbe într-un fel mentalitatea oamenilor despre Craiova. A pus ideea în discuţie şi împreună cu mai mulţi prieteni a creat această pagină care a avut foarte mult succes în rândul internauţilor şi nu numai. Vor să valorifice cât mai mult oraşul. Activitatea lor se desfăşoară pe cont propriu, ei fac totul pentru comunitate aşa cum au declarat.

Am pornit de la mândria asta locală de a arăta şi altă faţă a oraşului, majoritatea, cei care locuiesc în Craiova, nu au o părere foarte bună despre oraş, sunt neajunsuri nu e locul perfect în care să trăieşti, fiecare oraş are şi plusuri şi minusuri.
A declarat Gheorghe Cloţă, geograf

Cetatea Băniei denumirea cu care se identifică Craiova

Pagina se adresează comunităţii oltenilor de pretutindeni.

Titulatura reprezentativă a Craiovei este Cetatea Băniei, de aceea am şi dat această denumire paginii, nu te mai gândeşti la alt oraş când zici Cetatea Băniei decât la Craiova. Undeva, fiecare are conştientizată imaginea Craiovei, dar încercăm să revitalizăm această idee, să redescoperim şi alte laturi ale oraşului, partea de oraş vechi, de arhitectură care încă mai rezistă. Încercăm şi partea de dezvoltare a conceptului de city branding, prin această parte să capete o identitate, o personalitate urbană.
A povestit Gheorghe Cloţă, geograf

Tinerii aceştia pasionaţi de promovarea Craiovei consideră că titlul de Craiova Capitală Culturală Europeană nu se obţine doar prin promovarea festivalurilor de cultură, ci prin crearea unui brand al Craiovei.

Este un proces mai lung, trebuie să-i creezi o identitate a oraşului, să contribui la creionarea imaginii urbane a unui oraş prin ce sare în evidenţă faţă de restul oraşelor din ţară.
Gheorghe Cloţă, geograf

Internetul uneşte oamenii

De asemenea ei organizează întâlniri în ţările din Uniunea Europeană unde se află cei mai mulţi români şi le duc acestora materialele promoţionale cu oraşul, ei fac aceste călătorii fie din interes personal de a vizita respectivele locaţii, dar şi pentru a face astfel de reuniuni cu românii dornici să afle aspectul oraşului natal sau cu care au avut tangenţă.

Ne-am axat pe ţările unde sunt foarte mulţi români ca să avem cu cine să ne întâlnim precum Italia, Spania, U.K. Am fost în Bruxelles şi ne-am întâlnit cu mulţi români. Am încercat să le aducem oamenilor plecaţi în afară oraşul la ei, sunt foarte mulţi plecaţi în străinătate, stabiliţi în alte ţări, nu ştiau de schimbările făcute în Craiova, cu pasaje.
Gheorghe Cloţă, geograf

Ei au reuşit performanţa de a face cunoscut oraşul nostru şi străinilor prin intermediul pozelor. Le-a trezit curiozitatea străinilor de a identifica locaţia acestui oraş.

A ajuns chiar şi în Camerun, Kazastan. Pagina noastră a ajuns în 75 ţări ca şi conţinut.
Gheorghe Cloţă, geograf

Iubesc Craiova pentru că…

În urmă cu câteva zile au demarat o campanie intitulată “Iubesc Craiova pentru că…”
 În cadrul acestei campanii fac un apel la cititori să contribuie la stabilirea brandului oraşului.

Săptămânal vrem să punem în evidenţă atracţiile reprezentative pentru oraş,  de exemplu elementele de arhitectură, dorim angajarea comunităţii online în partea asta.
A mai spus Gheorghe Cloţă, geograf

În funcţie de impactul creat asupra participanţilor la campanie şi după ce obţin un număr suficient de răspunsuri vor crea materiale promoţionale în care să includă răspunsurile cititorilor precum tricouri, brelocuri, căni. Partea de creaţie va reveni şi celorlalţi membri ai acestui proiect online.

 
Curs valutar BNR - 25-04-2018
Nume valută Valoare
Euro
4.4306
Dolarul SUA
4.1440
Gramul de aur
155.4842
Dolarul australian
3.1810
Dolarul canadian
3.2651
Francul elvetian
4.1990
Coroana ceha
0.1614
Coroana daneza
0.5945
Lira Egipteana
0.5431
 
Editie Speciala - Cotidianul regional al Olteniei
str. Sf. Dumitru, nr. 1, Craiova, Dolj