Anul XII, nr. 4080
Luni, 13 iulie 2015
PRECIZĂRI Guvernul face informare publică
Baza legală pentru numirile la Parchetul General
Având în vedere dezbaterile şi comentariile din ultimele ore pe tema numirilor la Parchetul General, Biroul de presă al Guvernului este în măsură să prezinte baza legală, pentru corecta informare a mass-media
(S. M.) ,3 aprilie 2013,21:29 nr. afisari:3722

Pentru numirea în funcţia de prim-adjunct al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, potrivit art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, trebuie respectate propunerea ministrului Justiţiei, avizul Consiliului Superior al Magistraturii, numire prin decret al preşedintelui României.

Instituţia detaşării este prevăzută la art. 58 din Legea nr. 303/2004, în sensul că detaşarea se dispune de către Consiliul Superior al Magistraturii, la alte instanţe sau parchete, la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul Naţional al Magistraturii, Ministerul Justiţiei sau la unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi publice, în orice funcţii, inclusiv cele de demnitate publică, la solicitarea acestor instituţii. Art. 58 are în vedere detaşarea la instanţe, parchete sau la alte instituţii. Acest articol nu poate fi aplicat prin eludarea normelor care reglementează procedura de numire în acele funcţii. Spre exemplu, în cazul ocupării unei funcţii de secretar de stat în cadrul unui minister de către un magistrat, detaşarea se face în ministerul respectiv, numirea efectivă în această funcţie realizându-se potrivit legii care o guvernează (în acest caz, de către primul-ministru).
Biroul de presă al Guvernului

Posibilitatea detaşării în funcţia de prim-adjunct al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Această funcţie de conducere poate fi ocupată prin: numire (de către preşedintele României, în condiţiile art. 54 din Legea nr. 303/2004, mai înainte arătate), delegare (dispusă de procurorul general, în condiţiile art. 57, alin. (7) din Legea nr. 303/2004).

Aşadar, Consiliul Superior al Magistraturii nu are nici competenţa de numire şi nici de delegare a unui magistrat în funcţia de prim-adjunct al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Ceea ce intră în competenţa Consiliului Superior al Magistraturii este detaşarea în cadrul Parchetului General de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Subsecvent detaşării, ocuparea funcţiei de prim-adjunct presupune respectarea procedurii de numire sau, dacă este cazul, a procedurii de delegare, prevăzute de lege pentru această funcţie. (…) De asemenea, chiar aplicând prin similitudine detaşarea în locul delegării, constatăm că, în situaţia dată, înlocuirea nu este posibilă. Dacă în cazul tuturor celorlalte funcţii competenţa de a dispune delegarea aparţine Consiliului Superior al Magistraturii, deci, prin analogie, competenţa detaşării ar aparţine Consiliului, în situaţia funcţiei de prim-adjunct al procurorului general, legea prevede că delegarea se dispune de către procurorul general, şi nu de către Consiliu.
Informează Guvernul

 
Curs valutar BNR - 21-04-2018
Nume valută Valoare
Euro
4.4306
Dolarul SUA
4.1440
Gramul de aur
155.4842
Dolarul australian
3.1810
Dolarul canadian
3.2651
Francul elvetian
4.1990
Coroana ceha
0.1614
Coroana daneza
0.5945
Lira Egipteana
0.5431
 
Editie Speciala - Cotidianul regional al Olteniei
str. Sf. Dumitru, nr. 1, Craiova, Dolj