Anul XII, nr. 4080
Luni, 13 iulie 2015
Construcţie europeană între România şi Bulgaria
Pod fălos, drum - ca la ţară
Reabilitarea DN 56 Craiova - Calafat, pasată de la unul la altul
Asineta GÎSCAN ,16 iunie 2013,21:52 nr. afisari:3397

În sfârşit, atât românii, cât şi bulgarii au cu ce să se laude în Europa! Podul Calafat - Vidin a fost inaugurat vineri, 14 iunie, după mulţi ani de lucrări, dar mai ales după şi mai mulţi ani de aşteptări. Situat la frontiera dintre Bulgaria şi România, este cunoscut de asemenea ca podul peste Dunăre 2. Această construcţie face parte din proiectul bulgar de cea mai mare anvergură, un pod destinat traficului rutier şi feroviar, ce are patru benzi pentru circulaţia rutieră, cale ferată, pistă de biciclete şi două trotuare pentru pietoni. Noul pod facilitează legăturile între cele două ţări, iar persoanele care doresc să treacă dintr-o ţară în alta o pot face mai uşor, fără să trebuiască să plătească şi fără să depindă de grafice orare şi nici de cozile întâlnite la traversarea Dunării cu bacul. De asemenea, această construcţie este o deschidere esenţială pentru reţeaua de transport bulgară şi română. Parte a coridorului paneuropean de transport Dresda - Istanbul şi lung de peste 2.000 de metri, podul reprezintă o cale prin care se pot atrage noi investitori, ce pot creşte competivitatea economică, oferind o nouă rută spre Europa de Est.

Ponta vrea autostradă Craiova - Calafat

Până aici numai lapte şi miere, însă nimeni nu ştie ce se va alege de drumul până la acest pod, şi anume şoseaua Craiova - Calafat, care se află într-o stare execrabilă. Gropile şi denivelările sunt pretutindeni, iar podul recent inaugurat parcă face parte dintr-o altă lume, ce nu are nicio legătură cu restul drumului. Premierul Victor Ponta a zărit luminiţa de la capătul tunelului şi a precizat că trebuie urgentate lucrările pentru ca drumul ce leagă Craiova de Calafat să devină autostradă.

O să facem drumul şi îl facem bun, dar nu e suficient, adică un drum cu o singură bandă, una dus, una întors, nu e suficient - motiv pentru care în primul proiect pe exerciţiul 2014 - 2020 la care lucrăm şi îl depunem este ca de la Craiova la Calafat să avem regim de autostradă.
Prim-ministrul Victor Ponta

Legat de actuala reabilitare a drumului Craiova - Calafat, premierul a spus că i-a avertizat pe constructori că, dacă nu păstrează ritmul lucrărilor, va rezilia contractele.Ce a uitat Ponta să spună este că lucrările sunt în urmă din cauza lipsei finanţării. CNADNR nu a prevăzut în bugetul pentru acest an, niciun leu pentru DN 56 . Autorităţile doljene şi parlamentarii din zonă au semnalat această problemă în mai multe rânduri.  Abia luna trecută una dintre firmele care realizează reabilitarea a primit 50 de miliarde de lei vechi. Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj declara atunci că a luat legătura cu constructorii şi s-a înţeles cu aceştia să continue lucrările chiar dacă o fac pe banii lor.De altfel, preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, a declarat că toţi parlamentarii Doljului se vor implica pentru rezolvarea problemei infrastructurii rutiere.

Trebuie rezolvată în regim de urgenţă problema infrastructurii, drumul Calafat - Craiova şi autostrada Craiova - Piteşti, dar şi legătura spre vestul ţării. Vă asigur că toţi parlamentarii Doljului ne vom bate pentru asigurarea finanţării în vederea modernizării infrastructurii rutiere din zonă.
Zgonea

Olguţa Vasilescu: «Nu mă întrebaţi pe mine de drumul Craiova - Calafat!»

După ce joi primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, a declarat, pentru AGERPRES, că “va trebui amenajat în regim de urgenţă şi drumul Calafat - Craiova”, vineri, la inaugurarea podului, a spus:
Nu mă întrebaţi pe mine de drumul Craiova - Calafat, pentru că eu sunt primar de Craiova. Pe mine să mă întrebaţi de drumurile din Craiova. Deocamdată noi avem drumuri în Craiova care vin către Calafat. Problema nu e la mine în oraş, aceste lucruri ţin de infrastructura judeţului Dolj. Sperăm ca centura sudului să fie gata în următorii doi ani.

Reabilitarea DN 56 Craiova - Calafat este realizată de o firmă din România, Delta ACM, şi de o alta din Grecia, Mochlos SA. Lungimea celor două tronsoane ale şoselei Craiova - Calafat este de 84 de kilometri.

 
Curs valutar BNR - 20-04-2018
Nume valută Valoare
Euro
4.4306
Dolarul SUA
4.1440
Gramul de aur
155.4842
Dolarul australian
3.1810
Dolarul canadian
3.2651
Francul elvetian
4.1990
Coroana ceha
0.1614
Coroana daneza
0.5945
Lira Egipteana
0.5431
 
Editie Speciala - Cotidianul regional al Olteniei
str. Sf. Dumitru, nr. 1, Craiova, Dolj